Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Galilejec, přišel čas procitnout!

V příběhu Kristýny Freiové se setkáváme se zajímavým pohledem na životní cestu Ježíše Krista. Seznámíme se s jeho rodinou, učedníky i zázraky, které konal. Autorka tvrdí, že jde o fikci, ale jaká byla skutečnost? 

Každý máme svůj vlastní názor na to, co se v životě učíme. Je ale velmi důležité připomenout si osobnosti, které ovlivnili vývoj společnosti a měli zásadní vliv na formování všeho kolem nás. Ježíš Kristus je přítomný dodnes, po všechna ta dlouhá staletí. Je obdivuhodné, jak náročný námět autorka zvolila pro svou prvotinu. Drží se hlavní linie vyvěrající z Bible, ale jinak dala svobodu své fantazii. Jde dál, za hranice evangelií Marka, Matouše, Lukáše i Jana. Myslím, že se jí povedl ucelený příběh s dobře prokreslenými postavami a její závěry jsou někdy opravdu překvapivé.

ukázka str. 35-36

Ješua nemohl spát. Probděl celou noc. Opravdu se to událo? Nastal okamžik, na který tak dlouho čekal? Nebo to byl jen sen, ze kterého se právě probudil? Ne, nebyl to sen. Vše se stalo tak rychle. Ale nemohlo být pochyb. Nešlo vydat se jinudy. Když opouštěl Nazaret, tušil, že se něco přihodí, jen nevěděl co. Cesta vedla přímo. Spěla ke svému konci jako všechny cesty. Ale nastoupil ji teprve teď.

Nehněval se na sebe, že se před zástupem dychtivých lidí zachoval zrovna tak. Jen si uvědomil, že dav vládne velikou mocí, která se dá podmanit, ale stejně se může obrátit proti němu. Ďábel měl pravdu, když ho varoval, ale on věděl, že jeho slovům nesmí podlehnout. Tam mezi těmi lidmi si uvědomil, že rozhodnutí, o kterém si myslel, že učinil již před mnoha lety, tehdy nenabylo své platnosti. Až teď. Teprve nyní se doopravdy rozhodl. Bylo třeba stát pevně a neuhnout.

Kristýna Freiová

Kristýna Freiová studovala na filosofické fakultě UK a Literární akademii Josefa Škvoreckého, obor tvůrčí psaní. Mohu jen doporučit příběh plný lásky, pokory a víry. Ješua a jeho žena Dina, jsou zamilovaní a očekávají narození vytouženého potomka.Setkáváme se s Ješuovými bratry, jejich rodinami a samozřejmě s Marií a Josefem. Nechybí ani Pilát. On je tím Nejvyšším, kdo může rozhodnout o životě a smrti, ale i on má určité možnosti, které nemůže měnit. Postav je v příběhu opravdu hodně, ale nedochází k záměnám. Jsou tam všichni, jak mají být, jen trochu jinak.

Příběh svádí k úvaze nad tím, co a jak se tehdy dělo. Zradil Jidáš Ježíše? Co když měl Ježíš opravdu potomky a dodnes jsou mezi námi? Kam vlastně odešel? A je opravdu stále tady? On přece říkal, že je synem člověka, ale co když byl synem Božím? Tak jak to teda bylo?

 

Autor: Iveta Svobodová | středa 14.2.2018 0:12 | karma článku: 11,19 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Iveta Svobodová

Boris Pralovszký, mistr humoru

Ten kdo má rád humor, měl by se začíst do knihy Borise Pralovszkého, Nohama napřed. A jelikož je autor vynikající karikaturista, je jeho prací i vtipná obálka a ilustrace.

26.1.2019 v 17:14 | Karma: 8,75 | Přečteno: 600x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Boleslav, Nevinný bratrovrah Jiřího Dobrylovského, MOBA 2017

Nedávno jsem byla svědkem diskuze o sv. Václavovi a zaujala mě úvaha, že tehdy náš národ potřeboval světce a tak se z Boleslava stal bratrovrah, aby mohl být Václav svatořečen. Každý světec přece musí zemřít pro vyšší cíle.

11.12.2017 v 0:22 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Sněhulák

Zašla jsem s dcerou na filmové zpracování Sněhuláka, a abych řekla pravdu, byly jsme obě docela zklamané. Štěstí bylo, že představitel hlavní role, Michael Fassbender, je moc pěkný chlap.

21.11.2017 v 10:15 | Karma: 10,87 | Přečteno: 401x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Milada, film režiséra Davida Mrnky

Vyrazila jsem do kina a netušila,co mě čeká. Cestou jsem si uvědomila, že o Miladě Horákové téměř nic nevím. Za totality, když se o ní promluvilo, byla zrádce lidu a po roce 1989 se o ní sice mluvilo, ale tak nějak symbolicky.

17.11.2017 v 12:24 | Karma: 20,57 | Přečteno: 778x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Třicet sezon lásky Inny Rottové

Doposud jsem od Inny Rottové nečetla žádnou knihu. Velmi na mě zapůsobil samotný příběh, ale i způsob, jakým je vystavěn. Odehrává se v přítomnosti a současně se v každé kapitole vracíme do minulosti.

6.11.2017 v 12:04 | Karma: 6,72 | Přečteno: 210x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Na křídle větrného mlýna Františka Kožíka

Před léty jsem četla tento životopisný román o malířce Zdence Braunerové. Tehdy mi přišla neprávem opomenutá a ten pocit mám dodnes. Přitom to byla velká malířka a ještě úžasnější člověk.

20.10.2017 v 12:01 | Karma: 12,75 | Přečteno: 225x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Kapesní zvěřinec do každé kapsy

Denně beru do rukou slabikář Jiřího Žáčka, když se učím s nejmladším synem Matyášem základům našeho krásného jazyka. O to víc jsem byla zvědavá, když se mi dostal do rukou jeho Kapesní zvěřinec.

28.9.2017 v 14:43 | Karma: 12,74 | Přečteno: 298x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Nezvi si vraha do života, radí Blanka Faltová!

Na novou knihu Blanky Faltové jsem se těšila a byla jsem připravená na drsný příběh. Po jejím přečtení, mě jako první napapadlo slovo "zpověď" a pak teprve všechno možné.

8.8.2017 v 23:04 | Karma: 17,71 | Přečteno: 1238x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

ADHD a holubi, nejsou dobrá kombinace

Jak někteří z vás vědí, můj nejmladší syn Matyáš má ADHD s vysokým stupněm poruchy pozornosti, a i když je medikovaný, často se dostáváme do nepředvídatelných situací. Například tuto sobotu, mě zase málem klepla pepka.

12.6.2017 v 16:51 | Karma: 20,67 | Přečteno: 929x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Bičování mrtvého koně, povídky s detektivní zápletkou

Soubor povídek Romana Cílka, je příjemné odpočinkové čtení. Setkáte se s deseti krimi povídkami a podle poslední je pojmenovaná celá kniha.

30.5.2017 v 12:02 | Karma: 12,64 | Přečteno: 164x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Kráska a zvíře, 2017

Nové zpracování nám dobře známého příběhu mne okouzlilo. Předlohou mu byl animovaný film z dílen Walta Disneyho z roku 1991.

6.5.2017 v 22:45 | Karma: 11,11 | Přečteno: 260x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Příběh staré šperkovnice aneb další příběh komisaře Plischka

Druhý příběh komisaře finanční stráže Eduarda Plischka je velmi působivý. Ocitáme se v období vlády Jeho Veličenstva císaře Františka Josefa I., v příhraničním městě Králíky, na Hoře Matky Boží, které je starým poutním místem.

6.5.2017 v 16:45 | Karma: 7,96 | Přečteno: 140x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Dáša Koulová opět v akci

Petr Jirounek byl pro mě autor doposud neznámý, tak jsem si se zájmem prohlížela jeho poslední počin. Šestý smysl Dáši Koulové mě zaujal, jen co jsem přečetla anotaci.

18.3.2017 v 9:32 | Karma: 10,00 | Přečteno: 313x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Zaťukej mi na srdce

Máte špatnou náladu a nic se vám nedaří? Sáhněte po jedné z knih autorky Petry Nachtmanové. Zaťukej mi na srdce, je příběh vtipně napsaný a identický s tím, co každodenně prožíváme. Určitě se pobavíte!

18.3.2017 v 0:27 | Karma: 9,75 | Přečteno: 180x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Růže a lev

Miluji českou historii a tato kniha mapuje období, o kterém toho moc nevím. Mladičký Jan Lucemburský už je nějaký čas českým králem a hamižná šlechta kolem něj, je jako banda hladových vlků.

4.2.2017 v 14:41 | Karma: 10,28 | Přečteno: 296x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Ucho! Slyšíš mě?!

"Důvěřuj, ale prověřuj!" heslo, které platilo v oné době i mezi soudruhy vysokých vládních kruhů, ministerské vily nevyjímaje. K tomuto tématu se po dlouhých letech vrátila dcera Jana Procházky a upravila UCHO pro divadlo.

4.2.2017 v 13:01 | Karma: 14,17 | Přečteno: 239x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Záhadný zloděj na hoře sv. Otýlie

Alsasko, je francouzský region ležící jen kousek od německých hranic a je známý svými středověkými městečky, úžasným vínem a horským pásmem zvaným Vogézy. Středisko staré více jak tisíc let je opatství na hoře sv.Otýlie.

21.1.2017 v 22:28 | Karma: 11,97 | Přečteno: 302x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Svině, jak příhodný název pro krimi-thriller

Stále hledám, jaký je rozdíl mezi našimi a švédskými detektivkami a myslím, že v těch švédských prostě najdete všechno. Je tam naprosto naturalisticky všechno popsané, včetně závislosti na drogách a sexu.

18.1.2017 v 23:18 | Karma: 15,81 | Přečteno: 355x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Co bychom neudělali pro hlavu naší rodiny

Na představení ochotnických souborů se člověk žijící v Praze často nedostane, a tak když mi autor nadšeně sdělil, že jeho divadelní hru nastudovali divadelní nadšenci z Lán, vyrazila jsem za brány velkoměsta.

16.1.2017 v 21:51 | Karma: 12,53 | Přečteno: 256x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Inspektorka Elen Jollyová opět v akci!

Rukavičky smrti mě překvapily i nadchly. Už dlouho se mi nestalo, abych zasedla a četla, dokud nezabrzdím na poslední straně. Nemohla jsem přestat, byla jsem prostě zvědavá, jak to všechno dopadne.

10.1.2017 v 10:48 | Karma: 8,60 | Přečteno: 161x | Diskuse| Kultura
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 446x
Jsem autorka detektivek a článků o historii a cestování. Ráda píšu o zajímavých událostech a o všem, co by mohlo zajímat i Vás, čtenáře.

- Podivné přátelství, Šulc a Švarc, 2018

- Stíny minulosti, JaS, 2012,

- Postavení mimo hru, nakladatelství J.Poberová 2009,

- Kruh se uzavřel, nakladatelství J.Poberová 2005,   -

- Přestaň se bát, Olympia, 2003,

- Podivný způsob, 1999

 

Seznam rubrik