Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Teď už věřím, že Lichožrouti jsou všude kolem nás!

Celé roky řeším jeden z mnoha problému a konečně jsem našla odpověď. Kam se ztrácejí naše ponožky? Říkala jsem si: "To je snad někdo žere?" Odpověď je ale velmi jednoduchá: "Za všechno můžou Lichožrouti!"

Poté, co jsme vyrazili s mým nejmladším synem do našeho oblíbeného a nejmenšího kina v České republice na Karlově náměstí a zhlédli Lichožrouty, všechno mi konečně došlo. Už se vůbec ničemu nedivím. Teď už totiž vím, proč mám doma plno singl ponožek. Pro ty nezasvěcené sděluji: "Žerou je Lichožrouti! Je to jejich jediná potrava." Správný Lichožrout má však zásadu: může sežrat jen jednu ponožku z páru  a vidět je může jen ten, kdo žije sám a nemá na světě absolutně nikoho, jako profesor Kadeřábek.

Z filmu jsme byli naprosto nadšení. Je to jednoduchý a přitom velmi dobře napsaný příběh. Mates, který má hyperaktivitu druhého stupně, alespoň tak to naše paní doktorka píše, vydržel sedět a sledovat děj od začátku do konce. Animace jsou moc pěkné, takže Mates občas vyrušil okolí výkřikem: "Jé, Tančící dům, tamhle bydlíme! Profesor má vilu v naší ulici!". V kině jsme byli vlastně  jako doma. Líbilo se mi, že Lichožrouti vypadají jako pletené ponožky.

Nebudu prozrazovat víc o příběhu samotném . Hned jsem ale věděla, co Mates najde letos pod stromečkem. Každý den před spaním čteme a tak jsem mu koupila první díl Lichožroutů. Celkem jsou tři knihy a dají se koupit i jako dárková kolekce. Sama jsem zvědavá, jak se od psaného příběhu liší filmové zpracování a těším se na čtení.

Každopádně děkuji Pavlu Šrutovi za vysvětlení, kam se ty naše ponožky ztrácejí a Hihlík je náš velký favorit!

Autor: Iveta Svobodová | neděle 6.11.2016 0:34 | karma článku: 14,75 | přečteno: 331x
  • Další články autora

Iveta Svobodová

Boris Pralovszký, mistr humoru

Ten kdo má rád humor, měl by se začíst do knihy Borise Pralovszkého, Nohama napřed. A jelikož je autor vynikající karikaturista, je jeho prací i vtipná obálka a ilustrace.

26.1.2019 v 17:14 | Karma: 8,75 | Přečteno: 600x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Galilejec, přišel čas procitnout!

V příběhu Kristýny Freiové se setkáváme se zajímavým pohledem na životní cestu Ježíše Krista. Seznámíme se s jeho rodinou, učedníky i zázraky, které konal. Autorka tvrdí, že jde o fikci, ale jaká byla skutečnost?

14.2.2018 v 0:12 | Karma: 11,19 | Přečteno: 539x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Boleslav, Nevinný bratrovrah Jiřího Dobrylovského, MOBA 2017

Nedávno jsem byla svědkem diskuze o sv. Václavovi a zaujala mě úvaha, že tehdy náš národ potřeboval světce a tak se z Boleslava stal bratrovrah, aby mohl být Václav svatořečen. Každý světec přece musí zemřít pro vyšší cíle.

11.12.2017 v 0:22 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Sněhulák

Zašla jsem s dcerou na filmové zpracování Sněhuláka, a abych řekla pravdu, byly jsme obě docela zklamané. Štěstí bylo, že představitel hlavní role, Michael Fassbender, je moc pěkný chlap.

21.11.2017 v 10:15 | Karma: 10,87 | Přečteno: 401x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Milada, film režiséra Davida Mrnky

Vyrazila jsem do kina a netušila,co mě čeká. Cestou jsem si uvědomila, že o Miladě Horákové téměř nic nevím. Za totality, když se o ní promluvilo, byla zrádce lidu a po roce 1989 se o ní sice mluvilo, ale tak nějak symbolicky.

17.11.2017 v 12:24 | Karma: 20,57 | Přečteno: 778x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Třicet sezon lásky Inny Rottové

Doposud jsem od Inny Rottové nečetla žádnou knihu. Velmi na mě zapůsobil samotný příběh, ale i způsob, jakým je vystavěn. Odehrává se v přítomnosti a současně se v každé kapitole vracíme do minulosti.

6.11.2017 v 12:04 | Karma: 6,72 | Přečteno: 210x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Na křídle větrného mlýna Františka Kožíka

Před léty jsem četla tento životopisný román o malířce Zdence Braunerové. Tehdy mi přišla neprávem opomenutá a ten pocit mám dodnes. Přitom to byla velká malířka a ještě úžasnější člověk.

20.10.2017 v 12:01 | Karma: 12,75 | Přečteno: 225x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Kapesní zvěřinec do každé kapsy

Denně beru do rukou slabikář Jiřího Žáčka, když se učím s nejmladším synem Matyášem základům našeho krásného jazyka. O to víc jsem byla zvědavá, když se mi dostal do rukou jeho Kapesní zvěřinec.

28.9.2017 v 14:43 | Karma: 12,74 | Přečteno: 298x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Nezvi si vraha do života, radí Blanka Faltová!

Na novou knihu Blanky Faltové jsem se těšila a byla jsem připravená na drsný příběh. Po jejím přečtení, mě jako první napapadlo slovo "zpověď" a pak teprve všechno možné.

8.8.2017 v 23:04 | Karma: 17,71 | Přečteno: 1238x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

ADHD a holubi, nejsou dobrá kombinace

Jak někteří z vás vědí, můj nejmladší syn Matyáš má ADHD s vysokým stupněm poruchy pozornosti, a i když je medikovaný, často se dostáváme do nepředvídatelných situací. Například tuto sobotu, mě zase málem klepla pepka.

12.6.2017 v 16:51 | Karma: 20,67 | Přečteno: 929x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Bičování mrtvého koně, povídky s detektivní zápletkou

Soubor povídek Romana Cílka, je příjemné odpočinkové čtení. Setkáte se s deseti krimi povídkami a podle poslední je pojmenovaná celá kniha.

30.5.2017 v 12:02 | Karma: 12,64 | Přečteno: 164x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Kráska a zvíře, 2017

Nové zpracování nám dobře známého příběhu mne okouzlilo. Předlohou mu byl animovaný film z dílen Walta Disneyho z roku 1991.

6.5.2017 v 22:45 | Karma: 11,11 | Přečteno: 260x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Příběh staré šperkovnice aneb další příběh komisaře Plischka

Druhý příběh komisaře finanční stráže Eduarda Plischka je velmi působivý. Ocitáme se v období vlády Jeho Veličenstva císaře Františka Josefa I., v příhraničním městě Králíky, na Hoře Matky Boží, které je starým poutním místem.

6.5.2017 v 16:45 | Karma: 7,96 | Přečteno: 140x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Dáša Koulová opět v akci

Petr Jirounek byl pro mě autor doposud neznámý, tak jsem si se zájmem prohlížela jeho poslední počin. Šestý smysl Dáši Koulové mě zaujal, jen co jsem přečetla anotaci.

18.3.2017 v 9:32 | Karma: 10,00 | Přečteno: 313x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Zaťukej mi na srdce

Máte špatnou náladu a nic se vám nedaří? Sáhněte po jedné z knih autorky Petry Nachtmanové. Zaťukej mi na srdce, je příběh vtipně napsaný a identický s tím, co každodenně prožíváme. Určitě se pobavíte!

18.3.2017 v 0:27 | Karma: 9,75 | Přečteno: 180x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Růže a lev

Miluji českou historii a tato kniha mapuje období, o kterém toho moc nevím. Mladičký Jan Lucemburský už je nějaký čas českým králem a hamižná šlechta kolem něj, je jako banda hladových vlků.

4.2.2017 v 14:41 | Karma: 10,28 | Přečteno: 296x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Ucho! Slyšíš mě?!

"Důvěřuj, ale prověřuj!" heslo, které platilo v oné době i mezi soudruhy vysokých vládních kruhů, ministerské vily nevyjímaje. K tomuto tématu se po dlouhých letech vrátila dcera Jana Procházky a upravila UCHO pro divadlo.

4.2.2017 v 13:01 | Karma: 14,17 | Přečteno: 239x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Záhadný zloděj na hoře sv. Otýlie

Alsasko, je francouzský region ležící jen kousek od německých hranic a je známý svými středověkými městečky, úžasným vínem a horským pásmem zvaným Vogézy. Středisko staré více jak tisíc let je opatství na hoře sv.Otýlie.

21.1.2017 v 22:28 | Karma: 11,97 | Přečteno: 302x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Svině, jak příhodný název pro krimi-thriller

Stále hledám, jaký je rozdíl mezi našimi a švédskými detektivkami a myslím, že v těch švédských prostě najdete všechno. Je tam naprosto naturalisticky všechno popsané, včetně závislosti na drogách a sexu.

18.1.2017 v 23:18 | Karma: 15,81 | Přečteno: 355x | Diskuse| Kultura

Iveta Svobodová

Co bychom neudělali pro hlavu naší rodiny

Na představení ochotnických souborů se člověk žijící v Praze často nedostane, a tak když mi autor nadšeně sdělil, že jeho divadelní hru nastudovali divadelní nadšenci z Lán, vyrazila jsem za brány velkoměsta.

16.1.2017 v 21:51 | Karma: 12,53 | Přečteno: 256x | Diskuse| Kultura
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 446x
Jsem autorka detektivek a článků o historii a cestování. Ráda píšu o zajímavých událostech a o všem, co by mohlo zajímat i Vás, čtenáře.

- Podivné přátelství, Šulc a Švarc, 2018

- Stíny minulosti, JaS, 2012,

- Postavení mimo hru, nakladatelství J.Poberová 2009,

- Kruh se uzavřel, nakladatelství J.Poberová 2005,   -

- Přestaň se bát, Olympia, 2003,

- Podivný způsob, 1999

 

Seznam rubrik